6 Ekim 2013 Pazar

Göksu Deltası Ekoloji Gezisi


İÇEL ANADOLU LİSESİ GÖKSU DELTASI EKOLOJİ GEZİSİ

I-Ön Hazırlık

 

Öğrenciler için uyarılar
1.Giysileriniz mevsime ve amaca uygun olmalı
2.Yedek giysi bulundurun
3.Bulaşık eldiveni bulundurun
4.Şapka bulundurun
5.Yanınızda kavanoz ve boş ilaç kutuları alın
6.Öğretmenlerinizin uyarılarına uyun
7.Gruptan ayrılmayın
8.Bilmediğiniz bölgelere girmeyin
9.Bilmediğiniz bitkileri koparmayın ve koklamayın
10.Bilmediğiniz hayvanlara dokunmayın, yakalamaya çalışmayın
11.Sulak ve Bataklık alanlardan uzak durun
12.Olağan dışı olaylarla karşılaştığınızda öğretmenlerinize haber verin
13.Fotoğraf makinenizle yaptıklarınızı gördüklerinizi belgeleyin
14.Grubunuza öğretmenleriniz tarafından verilen etkinliği birlikte tamamlamaya çalışın
15.Eldivensiz toprağa ve suya dokunmayın

Öğrenci hazırlık
·         Çizme-Bot
·         Bulaşık eldiveni
·         Sırt çantası
·         Kavanoz
·         Boş kutular(İlaç vb)
·         Yedek giysi
·         Fotoğraf makinesi (varsa)
·         Büyüteç (varsa)
·         Poşet
·         Islak mendil
         Dürbün (varsa)

Öğretmen hazırlık
·         Kavanoz
·         Alkol-Eter
·         Kepçe ağ
·         Böcek kapanı
·         Kürek
·         Büyüteç
·         Balık ağı
·         Poşet
·         Fotoğraf makinesi

 
II- Yapılacak Etkinlikler

İÇEL ANADOLU LİSESİ

Ekoloji Gezisi

 İstasyon adı:..............................................                                              Tarih: ...    / ...   / 20...

                       Etkinlik 1                  

a.Abiyotik koşullar
Ortam pH
 
 
Rakım
 
Ortam sıcaklığı
 
 
 
 
Tuzluluk
 
 
 
 
Toprak yapısı
 
 
 
 

  b.Baskın tür ve Gözlenen canlı türleri
 
Fotoğraf
Adı
Niş
1
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
7
 
 
 
 
 
8
 
 
 
 
 
9
 
 
 
 
 
10
 
 
 
 
 


Kazanımlar;

·         Habitat, popülasyon, tür, komünite ve ekosistem arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar (BTTÇ 18; BAS 26)."
·         Abiyotik ve biyotik faktörleri sıralayarak bunların karşılıklı etkilerini tartışır (BAS 7).      

 


Etkinlik 2

Gözlemlediğiniz besin zinciri: Bir örnek
Halkası
Üretici
1.Tüketici
2.Tüketici
Yırtıcı
Adı
 
 
 
 
Fotoğraf
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kazanımlar;

·         Madde ve enerji akışında üretici, tüketici ve ayrıştırıcıların rolünü örneklendirir (BAS 25, 26).             "
·         Bir ekosistemdeki enerji akışını açıklar (BAS 25, 26).
·         Ekosistemdeki besin zinciri, besin ağı ve besin piramidi arasındaki ilişkiyi yorumlar (BAS 25, 26).
·         Enerji piramidi üzerinde ekosistemdeki enerji akışını irdeler (BAS 25,26)                                               
·         Doğadaki madde döngülerini şekil üzerinde göstererek önemini açıklar (BTTÇ 15, 27, 28, 29; BAS 7, 25, 26).                                 



                                                                                 Etkinlik 3

a.Gözlemlediğiniz canlılar arası etkileşim
Simbiyotik ilişki çeşidi
A türü
B türü
Mutualist
 
 
 
 
Parazitlik
 
 
 
 
kommensal
 
 
 
 
Rekabet
 
 
 
 
Protokooperasyon
 
 
 
 
Amensalizm
 
 
 
 
Nötr
 
 
 
 

b.Gözlemlediğiniz 1. veya 2. Süksesyonu kısaca açıklayınız
Fotoğraf
Açıklama
Türü
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kazanımlar;
·         Komünitenin yapısını ve buna etki eden faktörleri örneklerle açıklar (BTTÇ 12)."
·         Komünitede tür içi ve türler arasındaki rekabeti örneklerle açıklar (BAS 26).
·         Komünitede türler arasında simbiyotik ilişkileri örneklerle açıklar (BAS 7).
·         Komünitelerdeki birincil ve ikincil süksesyonu örnek üzerinde açıklar (BTTÇ 25, 26, 29         

 

Etkinlik4

a.Kirlilik ve Çevre Sorunları
Sıra
Kirletici fotoğraf
Kimyasal
Fiziksel
1
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
7
 
 
 
 
 
8
 
 
 
 
 
9
 
 
 
 
 
10
 
 
 
 
 

 b.İnsan nedenli bozulmalar
 
Fotoğraf
Açıklama
1
 
 
 
 
2
 
 
 
 
3
 
 
 
 
4
 
 
 
 
5
 
 
 
 

Kazanımlar;
·         İnsan faaliyetlerinin çevre üzerindeki olumsuz etkilerini yakın çevreden örneklerle değerlendirir (BAS 3, 4, 7; BTTÇ23, 25, 29; İTD 1, 17). 
·         Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını örneklerle açıklar (BAS 7,12; BTTÇ 25).
·         Birey olarak güncel çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgular (BAS 1, 3, 4; BTTÇ 28,31; İTD 20).
·         Güncel çevre sorunlarının insan sağlığı üzerindeki etkilerini örneklerle ortaya koyar (BAS 3, 7; BTTÇ 1, 9, 12, 13).

 

Etkinlik5

Göksu Deltasında gördüğünüz bitki ve hayvanların yerlerini haritada işaretleyip fotoğraflarını çekiniz

a.Bitki türleri
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

b.Hayvan türleri
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Kazanımlar;
·         Popülasyon dinamiği ve taşıma kapasitesini açıklar (BAS 26).
·         Bazı canlı türlerinin neslinin tehlikede olmasını nedenleriyle ortaya koyar (BTTÇ 24, 27, 28, 29, 30, 31; BAS 3, 4, 7, 12,13)."
·         Popülasyonlarda meydana gelen aşırı büyümenin olası sonuçlarını örneklendirir (BAS 4, 7, 27).         
·         Bitki ve hayvanların yeryüzündeki dağılımına etki eden faktörleri açıklar (BTTÇ 11,12; BAS 7).
·         Dünyadaki başlıca karasal ve sucul biyomların özelliklerini belirtir (BTTÇ 11; BAS 7, 26).
·         Ekosistemlerin sağladığı faydalar ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar (BTTÇ 13, 24, 25, 26, 33).
·         Türkiye’deki biyolojik çeşitliliğin ve endemik türlerin korunmasına yönelik bireysel ve işbirliğine dayalı öneriler geliştirir (BAS 1, 4, 13; BTTÇ 24, 27, 28, 29,31)."

Öğrencileri

Sıra
 No   
Adı / Soyadı
1
 
 
2
 
 
3
 
 
4
 
 
5
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder