İÇEL ANADOLU LİSESİ GÖKSU DELTASI EKOLOJİ GEZİSİ
I-Ön Hazırlık
Öğrenciler
için uyarılar
1.Giysileriniz
mevsime ve amaca uygun olmalı2.Yedek giysi bulundurun
3.Bulaşık eldiveni bulundurun
4.Şapka bulundurun
5.Yanınızda kavanoz ve boş ilaç kutuları alın
6.Öğretmenlerinizin uyarılarına uyun
7.Gruptan ayrılmayın
8.Bilmediğiniz bölgelere girmeyin
9.Bilmediğiniz bitkileri koparmayın ve koklamayın
10.Bilmediğiniz hayvanlara dokunmayın, yakalamaya çalışmayın
11.Sulak ve Bataklık alanlardan uzak durun
12.Olağan dışı olaylarla karşılaştığınızda öğretmenlerinize haber verin
13.Fotoğraf makinenizle yaptıklarınızı gördüklerinizi belgeleyin
14.Grubunuza öğretmenleriniz tarafından verilen etkinliği birlikte tamamlamaya çalışın
15.Eldivensiz toprağa ve suya dokunmayın
Öğrenci
hazırlık
·
Çizme-Bot· Bulaşık eldiveni
· Sırt çantası
· Kavanoz
· Boş kutular(İlaç vb)
· Yedek giysi
· Fotoğraf makinesi (varsa)
· Büyüteç (varsa)
· Poşet
· Islak mendil
Dürbün (varsa)
Öğretmen
hazırlık
·
Kavanoz· Alkol-Eter
· Kepçe ağ
· Böcek kapanı
· Kürek
· Büyüteç
· Balık ağı
· Poşet
· Fotoğraf makinesi
II- Yapılacak Etkinlikler
İÇEL ANADOLU
LİSESİ
Ekoloji
Gezisi
İstasyon
adı:..............................................
Tarih: ... / ... / 20...
Etkinlik 1
a.Abiyotik koşullar
Ortam pH
|
Rakım
|
||
Ortam sıcaklığı
|
|||
Tuzluluk
|
|||
Toprak yapısı
|
b.Baskın tür ve Gözlenen canlı
türleri
Fotoğraf
|
Adı
|
Niş
|
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
|||
6
|
|||
7
|
|||
8
|
|||
9
|
|||
10
|
Kazanımlar;
·
Habitat,
popülasyon, tür, komünite ve ekosistem arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar
(BTTÇ 18; BAS 26)."
·
Abiyotik ve
biyotik faktörleri sıralayarak bunların karşılıklı etkilerini tartışır (BAS
7).
Etkinlik 2
Gözlemlediğiniz besin zinciri: Bir
örnek
Halkası
|
Üretici
|
1.Tüketici
|
2.Tüketici
|
Yırtıcı
|
Adı
|
||||
Fotoğraf
|
Kazanımlar;
·
Madde ve
enerji akışında üretici, tüketici ve ayrıştırıcıların rolünü örneklendirir (BAS
25,
26).
"
·
Bir
ekosistemdeki enerji akışını açıklar (BAS 25, 26).· Ekosistemdeki besin zinciri, besin ağı ve besin piramidi arasındaki ilişkiyi yorumlar (BAS 25, 26).
· Enerji piramidi üzerinde ekosistemdeki enerji akışını irdeler (BAS 25,26)
· Doğadaki madde döngülerini şekil üzerinde göstererek önemini açıklar (BTTÇ 15, 27, 28, 29; BAS 7, 25, 26).
Etkinlik 3
a.Gözlemlediğiniz canlılar arası
etkileşim
Simbiyotik ilişki çeşidi
|
A türü
|
B türü
|
Mutualist
|
||
Parazitlik
|
||
kommensal
|
||
Rekabet
|
||
Protokooperasyon
|
||
Amensalizm
|
||
Nötr
|
b.Gözlemlediğiniz 1. veya 2.
Süksesyonu kısaca açıklayınız
Fotoğraf
|
Açıklama
|
Türü
|
Kazanımlar;
·
Komünitenin
yapısını ve buna etki eden faktörleri örneklerle açıklar (BTTÇ 12)."· Komünitede tür içi ve türler arasındaki rekabeti örneklerle açıklar (BAS 26).
· Komünitede türler arasında simbiyotik ilişkileri örneklerle açıklar (BAS 7).
· Komünitelerdeki birincil ve ikincil süksesyonu örnek üzerinde açıklar (BTTÇ 25, 26, 29
Etkinlik4
a.Kirlilik ve Çevre Sorunları
Sıra
|
Kirletici fotoğraf
|
Kimyasal
|
Fiziksel
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
|||
6
|
|||
7
|
|||
8
|
|||
9
|
|||
10
|
b.İnsan nedenli bozulmalar
Fotoğraf
|
Açıklama
|
|
1
|
||
2
|
||
3
|
||
4
|
||
5
|
Kazanımlar;
· İnsan faaliyetlerinin çevre
üzerindeki olumsuz etkilerini yakın çevreden örneklerle değerlendirir (BAS 3,
4, 7; BTTÇ23, 25, 29; İTD 1, 17).
·
Güncel çevre
sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını örneklerle açıklar (BAS 7,12;
BTTÇ 25).· Birey olarak güncel çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgular (BAS 1, 3, 4; BTTÇ 28,31; İTD 20).
· Güncel çevre sorunlarının insan sağlığı üzerindeki etkilerini örneklerle ortaya koyar (BAS 3, 7; BTTÇ 1, 9, 12, 13).
Etkinlik5
Göksu
Deltasında gördüğünüz bitki ve hayvanların yerlerini haritada işaretleyip
fotoğraflarını çekiniz
a.Bitki türleri
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
b.Hayvan türleri
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Kazanımlar;
·
Popülasyon
dinamiği ve taşıma kapasitesini açıklar (BAS 26).
·
Bazı canlı
türlerinin neslinin tehlikede olmasını nedenleriyle ortaya koyar (BTTÇ 24, 27,
28, 29, 30, 31; BAS 3, 4, 7, 12,13)."· Popülasyonlarda meydana gelen aşırı büyümenin olası sonuçlarını örneklendirir (BAS 4, 7, 27).
· Bitki ve hayvanların yeryüzündeki dağılımına etki eden faktörleri açıklar (BTTÇ 11,12; BAS 7).
· Dünyadaki başlıca karasal ve sucul biyomların özelliklerini belirtir (BTTÇ 11; BAS 7, 26).
· Ekosistemlerin sağladığı faydalar ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar (BTTÇ 13, 24, 25, 26, 33).
· Türkiye’deki biyolojik çeşitliliğin ve endemik türlerin korunmasına yönelik bireysel ve işbirliğine dayalı öneriler geliştirir (BAS 1, 4, 13; BTTÇ 24, 27, 28, 29,31)."
Öğrencileri
Sıra
|
No
|
Adı /
Soyadı
|
1
|
||
2
|
||
3
|
||
4
|
||
5
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder