OKUL
|
İÇEL ANADOLU LİSESİ
| ||
ÖĞRETMEN
|
H. ÖZDEMİR,A. KORKMAZ,A.ŞENEL,F.ÖZCAN
| ||
SINIF
|
10. Sınıf
| ||
DERS
|
BİYOLOJİ
| ||
5.FAZ
ÖĞRENME AKTİVİTELERİ
|
Tasarım modelli
öğrenme aktiviteleri
| ||
ÖĞRENME
HİKAYESİ
|
Canlılar ve Enerji
Oyununu Tasarlama
| ||
KONU
|
Canlılar ve Enerji
| ||
KAZANIMLAR
|
· Bu derste öğrenciler e-posta işlemlerini
yapabilecekler.
· Team-Up aracını kullanabilecekler.
· Blogger aracı ile kendi bloglarını
oluşturabilecekler.
· Voicethread aracı ile media kaynaklarını paylaşabilecek
ve sesli, yazılı ve görüntülü yorum ekleyebilecekler.
· Scratch programı ile kendi oyunlarını
tasarlayabilecekler.
· Google
skectch-up proğramı ile 3D modelleme yapabilecekler
1.1.Solunumun canlılar için önemini
açıklar
1.2.Oksijenli solunumda glikoliz, Krebs döngüsü ve ETS evrelerini
şema üzerinde açıklar alanlarıyla
ilişkilendirir.
1.3.Oksijenli solunumda kullanılan ve
açığa çıkan moleküllere ilişkin kontrollü deneyler yapar .
1.4.Karbonhidrat, yağ ve proteinlerin
hangi basamaklardan oksijenli solunuma katıldığını şema üzerinde gösterir
1.5.Oksijensiz solunumda glikozdan
etil alkol ve laktik asit oluşumunu açıklar.
1.6.Oksijenli solunum ile oksijensiz
solunumu karşılaştırır.
2.1.Kloroplastın yapısını ve
fotosentez için önemini açıklar
2.2.Fotosentezde oksijenin açığa
çıkışını deneyle gösterir
2.3.Fotosentezde ışığa bağımlı ve
ışıktan bağımsız olarak gerçekleşen olayları ürün ve süreç açısından
karşılaştırır.
2.4.Fotosentez hızını etkileyen
faktörleri açıklar
2.5.Fotosentez hızını etkileyen faktörlerden
en az bir tanesinin etkisini test eder.
2.6.Fotosentez sonucunda oluşan
glikozun farklı organik maddelere dönüşümünü açıklar
2.7.Kemosentez yapan canlılara
örnekler vererek kemosentezin fotosentezden farkını açıklar.
2.8.Enerji dönüşümlerinde fotosentez
ve solunumun ilişkisini açıklar
| ||
1-Tasarım
özeti:
|
Öğrenciler takımlara ayrılarak tasarım sürecini
tartışır, neyi tasarlayacaklarını düşünür ve tasarım özetini geliştirir.
Öğrenciler izlenimlerini kaydeder
(izlenim etkinliğine bakınız).
| ||
1.
Araçlar
|
Online Araçlar: Team-Up, Youtube, weebly,
WhatsApp,Voicethread,
Offline Araçlar: smartphone, fotoğraf
makinesi, mikrofon,tablet bilgisayar
| ||
2.
Hayal Et
|
·
Örnek
animasyonlar izletilir.
·
Enerjinin canlı
için ne kadar önemli olduğunun farkına varılır
| ||
3.
Araştır
|
·
gruplar
oksijenli,oksijensiz solunum ve fotosentez-kemosentez ile ilgili bireysel ve
grupla internet ortamından, kitaplardan ve google akademik den yararlanarak
araştırma yaparlar.
| ||
4.
Yansıt
|
·
Reflex programı
ile öğrenciler kayıtları tutarak kendi kişisel olaylarını yansıtırlar ve
diğer grup arkadaşları ile paylaşmak üzere sınıf blogunda paylaşırlar .
| ||
5.
Haritalama
|
·
Beyin fırtınası yaparak gruplar kavram haritası oluşturur.
·
Starboard araçlarını kullanarak oluşturdukları kavram haritalarını
dijital ortama aktarırlar.
| ||
6. Yap
|
·
Beyin fırtınası yolu ile tasarladıkları modelleri grup içinde
tartışırlar. En uygun modelleme üzerinde çalışmaya karar verirler. Poster,pano
ve 3D model hazırlamada Adobe,3Dmax,Flash
gibi programlar kullanılarak gruplar kendi etkinliğini yapmaya başlar.
| ||
7.
İşbirliği
|
·
Tasarladıkları
modellerin eskiz çizimleri,basit el
yapımı oyun hamuru modelleri
·
Hones tech clay
motion studio programını kullanarak dijital ortama aktarırlar.
| ||
8.
Yansıt
|
·
Yaptıkları
çalışmaları sınıfa sunarlar.
| ||
9.
Tekrar Yap
|
·
Verilen geri
bildirimler doğrultusunda çalışmalarını yeniden düzenlerler.
| ||
10.
Göster
|
·
Çalışmalarını
Ø
Bloglarında
Ø
OkulWeb
Sitesinde
Ø
ITEC Facebook
sayfasında
Ø
Gerçek
alanlarda (Sergi, Okul salonu, şölenlerde vb)
| ||
11.
Değerlendirme
|
·
Beceri Temelli
Öğrenme
·
Tasarım temelli
öğrenme
·
Proje Tabanlı
Öğrenme
·
İşbirliğine
Dayalı Öğrenme
·
Sorgulama
Tabanlı Öğrenme
·
Sunum
Becerileri 10 Puan
·
Takım Çalışması
20 Puan
·
Ürün Geliştirme
ve yaratıcılık 20 puan
·
Teknoloji
Kullanımı 20 Puan
·
Modelleme 30
Puan
|
21 Ekim 2013 Pazartesi
10.sınıflar itec projesi 5.faz öğrenme aktivitesi planı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder