21 Ekim 2013 Pazartesi

10.sınıflar itec projesi 5.faz öğrenme aktivitesi planı

OKUL
İÇEL ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETMEN
H. ÖZDEMİR,A. KORKMAZ,A.ŞENEL,F.ÖZCAN
SINIF
10. Sınıf
DERS
BİYOLOJİ
5.FAZ ÖĞRENME AKTİVİTELERİ
Tasarım modelli öğrenme aktiviteleri
ÖĞRENME HİKAYESİ
Canlılar ve Enerji  Oyununu Tasarlama
KONU
Canlılar ve Enerji
  • Aerobik solunum
  • Anaerobik solunum
  • Fotosentez
  • Kemosentez

KAZANIMLAR
·   Bu derste öğrenciler e-posta işlemlerini yapabilecekler.
·   Team-Up aracını kullanabilecekler.
·   Blogger aracı ile kendi bloglarını oluşturabilecekler.
·   Voicethread aracı ile media kaynaklarını paylaşabilecek ve sesli, yazılı ve görüntülü yorum ekleyebilecekler.
·   Scratch programı ile kendi oyunlarını tasarlayabilecekler.
·    Google skectch-up proğramı ile 3D modelleme yapabilecekler
1.1.Solunumun canlılar için önemini açıklar 
1.2.Oksijenli solunumda  glikoliz, Krebs döngüsü ve ETS evrelerini şema üzerinde açıklar  alanlarıyla ilişkilendirir.
1.3.Oksijenli solunumda kullanılan ve açığa çıkan moleküllere ilişkin kontrollü deneyler yapar .
1.4.Karbonhidrat, yağ ve proteinlerin hangi basamaklardan oksijenli solunuma katıldığını şema üzerinde gösterir
1.5.Oksijensiz solunumda glikozdan etil alkol ve laktik asit oluşumunu açıklar.
1.6.Oksijenli solunum ile oksijensiz solunumu karşılaştırır.
2.1.Kloroplastın yapısını ve fotosentez için önemini açıklar
2.2.Fotosentezde oksijenin açığa çıkışını deneyle gösterir
2.3.Fotosentezde ışığa bağımlı ve ışıktan bağımsız olarak gerçekleşen olayları ürün ve süreç açısından karşılaştırır.
2.4.Fotosentez hızını etkileyen faktörleri açıklar
2.5.Fotosentez hızını etkileyen faktörlerden en az bir tanesinin etkisini test eder.
2.6.Fotosentez sonucunda oluşan glikozun farklı organik maddelere dönüşümünü açıklar
2.7.Kemosentez yapan canlılara örnekler vererek kemosentezin fotosentezden farkını açıklar.
2.8.Enerji dönüşümlerinde fotosentez ve solunumun ilişkisini açıklar

1-Tasarım özeti:
Öğrenciler  takımlara ayrılarak tasarım sürecini tartışır, neyi tasarlayacaklarını düşünür ve tasarım özetini geliştirir.
Öğrenciler izlenimlerini kaydeder (izlenim etkinliğine bakınız).
  • Her takım google blogger aracılığıyla bir proje blogu oluşturur ve blog URL'sini öğretmene gönderir.
  • Hakkında sayfası: Öğrenciler, projedeki rolleri dahil olmak üzere proje takımlarını açıklar.
  • Öğrenciler bloga ilk Tasarım Özetini ekler. İletiyi "tasarım özeti" olarak etiketler.
  • Öğrenciler neler yaptığını, hangi zorluklarla karşılaştığını ve hangi zorlukları öngörebildiklerini yazmak için izlenim kaydını kullanabilir. (Team-Up ve Voicethread aracını kullanarak)

1.      Araçlar
Online Araçlar: Team-Up, Youtube, weebly, WhatsApp,Voicethread,
Offline Araçlar: smartphone, fotoğraf makinesi, mikrofon,tablet bilgisayar

2.      Hayal Et
·         Örnek animasyonlar izletilir.
·         Enerjinin canlı için ne kadar önemli olduğunun farkına varılır

3.      Araştır
·         gruplar oksijenli,oksijensiz solunum ve fotosentez-kemosentez ile ilgili bireysel ve grupla internet ortamından, kitaplardan ve google akademik den yararlanarak araştırma yaparlar.

4.      Yansıt
·         Reflex programı ile öğrenciler kayıtları tutarak kendi kişisel olaylarını yansıtırlar ve diğer grup arkadaşları ile paylaşmak üzere sınıf blogunda paylaşırlar .


5.      Haritalama
·         Beyin fırtınası yaparak gruplar kavram haritası oluşturur.
·         Starboard araçlarını kullanarak oluşturdukları kavram haritalarını dijital ortama aktarırlar.

6.      Yap
·         Beyin fırtınası yolu ile tasarladıkları modelleri grup içinde tartışırlar. En uygun modelleme üzerinde çalışmaya karar verirler. Poster,pano ve 3D model hazırlamada Adobe,3Dmax,Flash  gibi programlar kullanılarak gruplar kendi etkinliğini yapmaya başlar.

7.      İşbirliği
·         Tasarladıkları modellerin  eskiz çizimleri,basit el yapımı oyun hamuru modelleri
·         Hones tech clay motion studio programını kullanarak dijital ortama aktarırlar.

8.      Yansıt
·         Yaptıkları çalışmaları sınıfa sunarlar.

9.      Tekrar Yap
·         Verilen geri bildirimler doğrultusunda çalışmalarını yeniden düzenlerler.

10.  Göster
·         Çalışmalarını
Ø  Bloglarında
Ø  OkulWeb Sitesinde
Ø  ITEC Facebook sayfasında
Ø  Gerçek alanlarda (Sergi, Okul salonu, şölenlerde vb)

11.  Değerlendirme
·         Beceri Temelli Öğrenme
·         Tasarım temelli öğrenme
·         Proje Tabanlı Öğrenme
·         İşbirliğine Dayalı Öğrenme
·         Sorgulama Tabanlı Öğrenme
·         Sunum Becerileri 10 Puan
·         Takım Çalışması 20 Puan
·         Ürün Geliştirme ve yaratıcılık 20 puan
·         Teknoloji Kullanımı 20 Puan
·         Modelleme 30 Puan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder