8 Nisan 2018 Pazar


İÇEL ANADOLU LİSESİ DOĞA TARİH ve EKOLOJİ GEZİSİ


GEZİ YERİ :Mersin-Silifke

AMAÇ :
1.Bölgemizin koşullarına uyum yapmış bitki ve hayvan türlerinin farkına varmak ve bunları belgelendirmek.
2.Bölgemizideki insan nedenli çevresel sorunları fark etmek ve çözüm için sorumluluk geliştirmek.
3.Göksu deltasında gözlemler yaparak;
a.Bölgeye özgü canlı türlerini gözlemleyerek fotoğraflanıp belgelenmesi
b.Biyotik ve abiyotik faktörleri belirlemek etkileri ve sonuçlarının farkına varmak.
c.Besin zinciri ve ağlarını tespit etmek
d.İnsanların ekosistemler üzerine etkisini fark ederek sonuçlarını belirlemek
4.Bölgemizin tarihi alanlarını.....
5.Bölgemizin coğrafik oluşumları ........




GEZİ PLANI : Sabah okuldan yola çıkış.08.15
09.30    1.istasyon: Kanlı divane 30 dak.
10.00    2.istasyon: Cambazlı 60 dak
11.00    3.istasyon: Uzuncaburç 45 dak
11.45    4.istasyon: Taşucu 15 dak
12.00    5.istasyon:Göksu deltası 240 dak
16.00    Dönüş 
( GÜNÜ BİRLİK GEZİ)



Öğrenciler için uyarılar

1.Giysileriniz mevsime ve amaca uygun olmalı
2.Yedek giysi bulundurun
3.Bulaşık eldiveni bulundurun
4.Şapka bulundurun
5.Yanınızda kavanoz ve boş ilaç kutuları alın
6.Öğretmenlerinizin uyarılarına uyun
7.Gruptan ayrılmayın
8.Bilmediğiniz bölgelere girmeyin
9.Bilmediğiniz bitkileri koparmayın ve koklamayın
10.Bilmediğiniz hayvanlara dokunmayın, yakalamaya çalışmayın
11.Sulak ve Bataklık alanlardan uzak durun
12.Olağan dışı olaylarla karşılaştığınızda öğretmenlerinize haber verin
13.Fotoğraf makinenizle yaptıklarınızı, gördüklerinizi belgeleyin
14.Grubunuza öğretmenleriniz tarafından verilen etkinliği birlikte tamamlamaya çalışın
15.Eldivensiz toprağa ve suya dokunmayın


Öğrenci hazırlık
·         Çizme-Bot
·         Bulaşık eldiveni
·         Sırt çantası
·         Kavanoz
·         Boş kutular(İlaç vb)
·         Yedek giysi
·         Fotoğraf makinesi (varsa)
·         Büyüteç (varsa)
·         Poşet
·         Islak mendil
·         Dürbün (varsa)

Öğretmen hazırlık
·         Kavanoz
·         Alkol-Eter
·         Kepçe ağ
·         Böcek kapanı
·         Kürek
·         Büyüteç
·         Balık ağı
·         Poşet
·         Fotoğraf makinesi


Kazanımlar;
Habitat, popülasyon, tür, komünite ve ekosistem arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar 
Abiyotik ve biyotik faktörleri sıralayarak bunların karşılıklı etkilerini tartışır   
Madde ve enerji akışında üretici, tüketici ve ayrıştırıcıların rolünü örneklendirir 
Bir ekosistemdeki enerji akışını açıklar 
Ekosistemdeki besin zinciri, besin ağı ve besin piramidi arasındaki ilişkiyi yorumlar 
Enerji piramidi üzerinde ekosistemdeki enerji akışını irdeler                                              
Doğadaki madde döngülerini şekil üzerinde göstererek önemini açıklar        
Komünitenin yapısını ve buna etki eden faktörleri örneklerle açıklar 
Komünitede tür içi ve türler arasındaki rekabeti örneklerle açıklar 
Komünitede türler arasında simbiyotik ilişkileri örneklerle açıklar
Komünitelerdeki birincil ve ikincil süksesyonu örnek üzerinde açıklar 
İnsan faaliyetlerinin çevre üzerindeki olumsuz etkilerini yakın çevreden örneklerle değerlendirir 
Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını örneklerle açıklar 
 Birey olarak güncel çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgular 
 Güncel çevre sorunlarının insan sağlığı üzerindeki etkilerini örneklerle ortaya koyar 
 Popülasyon dinamiği ve taşıma kapasitesini açıklar 
 Bazı canlı türlerinin neslinin tehlikede olmasını nedenleriyle ortaya koyar 
 Popülasyonlarda meydana gelen aşırı büyümenin olası sonuçlarını örneklendirir 
 Bitki ve hayvanların yeryüzündeki dağılımına etki eden faktörleri açıklar 
 Dünyadaki başlıca karasal ve sucul biyomların özelliklerini belirtir 
 Ekosistemlerin sağladığı faydalar ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar 
Türkiye’deki biyolojik çeşitliliğin ve endemik türlerin korunmasına yönelik bireysel ve işbirliğine dayalı öneriler geliştirir 

Coğrafya etkinliği
Tarih etkinliği
Biyoloji etkinliği




















1 yorum: