İÇEL ANADOLU LİSESİ
9.Sınıflar Ekoloji, İnceleme ve Araştırma Gezisi
GEZİ
YERİ :Mersin-Mezitli
AMAÇ
:
1.Bölgemizde
bulunan protistalar, tohumsuz bitkiler, tohumlu bitkiler, mantarlar, omurgasız
ve omurgalı hayvanları tanımak sınıflandırmak.
2.Bölgemizin
biyo çeşitliliğini fark etmek ve bunları belgelendirmek.
3.Bir
tatlı su ekosistemini inceleyerek;
a.Ekosistemde
yaşayan canlıların tür çeşitliliğini tespit etmek ve indeksini çıkarmak
b.biyotik
ve abiyotik faktörleri belirlemek etkileri ve sonuçlarının farkına varmak.
c.besin
zinciri ve ağlarını tespit etmek
d.insanların
ekosistemler üzerine etkisini fark ederek sonuçlarını belirlemek
GEZİ
TARİHİ :24.04,2014
KONTEJAN
:45 kişi
ULAŞIM
: Okul minibüsü
GEZİ
PLANI : Sabah okuldan yola çıkış.08.15
08.45 1.istasyon:
fosil alanı fosil toplama, fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak.
10.00 2.istasyon:
tohumsuz bitkiler ve liken (varsa mantar) fotoğraf çekimi örnek toplama 30 dak.
11.00
3.istasyon:tatlı su ekosistemi ve otsu
bitkiler fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak
12.15 4.istasyon:Dinlenme-Yemek/1.
Etap değerlendirme 60 dak
13.30
5.istasyon:ekosisteme insan etkisi fotoğraf
çekimi 15 dak
14.00 6.istasyon:Tatlı su ekosistemini inceleme,
fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak.
15.00 Dönüş 50 dak
(
GÜNÜ BİRLİK GEZİ)
Gezi ekipmanları (Öğretmenler tarafından
karşılanacak)
1.Değişik
boyda kavanozlar
2.File
kepçe
3.Süzgeç
kepçe
4.Canlı
toplama bezi
5.Pens
6.Çekiç
7.Büyüteç
8.Eldiven
9.pH
metre
10.Termometre
11.Balık
ağı
12.Toprak
analiz cihazı
13.Pres
(Bitki)
14.Numune
alma şişesi
15.Dürbün
16.Fotoğraf
makinesi
Öğrenciler,
1.Ayağı
arazide koruyacak bot veya topuksuz sağlam ayakkabı
2.Arazide
hareket etmeyi engellemeyen rahat pantolon veya eşofman altı
3.Eldiven,şapka
4.Fotoğraf
makinesi
5.Hazırlanmış
öğle yemeği
6.Kalem-Silgi
7.Büyüteç
(varsa)
8.Toplanan
örnekler için bir kavanoz
Uyarı
·
Grup içinde iş bölümü yapın
·
Uyarılara dikkat edin
·
Veri toplarken ayrıntılara dikkat edin ve gerekli
notları alın
·
Tanımadığınız bitkilere elinizi sürmeyin ve koklamayın
·
Böcekleri çıplak elle yakalamayın
·
Omurgalı hayvan yakalamayın
·
Örnekleri, en iyi temsilci olduğuna karar vererek,
çevreye ve canlıya zarar vermeden alın.
·
Gördüğünüz tüm canlı türlerinin fotoğrafını çekin
·
Size verilen çalışmaları yapıp, raporunuzu tamamlayın
Gezi sonunda
öğrenciler;
·
Bağımsız
büyük araştırma soruları tasarlama,
·
Çalışmasıyla ilgili ve doğru arka
plan bilgileri elde etme
·
Test edilebilir hipotez geliştirmek
·
Çalışmanın tasarımını (Gözlemsel ya
da deneysel) belirleme
·
Verilerin toplanmasını ve analizini doğru yapma
·
Etkili bulgulara ulaşmak ve bunları ifade etme.
Becerileri
kazanacaktır.
Etkinlikler ve Kazanımlar
ETKİNLİK 1 Ortam Faktörleri
ETKİNLİK 2 Toprak özellikleri
ETKİNLİK 3 Su özellikleri
ETKİNLİK 4 Kirlilik
ve Çevre Sorunları İnsan nedenli bozulmalar
Kazanımlar;
·
İnsan faaliyetlerinin çevre üzerindeki olumsuz
etkilerini yakın çevreden örneklerle değerlendirir (BAS 3, 4, 7; BTTÇ23, 25,
29; İTD 1, 17).
·
Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası
sonuçlarını örneklerle açıklar (BAS 7,12; BTTÇ 25).
·
Birey olarak güncel çevre sorunlarının ortaya
çıkmasındaki rolünü sorgular (BAS 1, 3, 4; BTTÇ 28,31; İTD 20).
·
Güncel çevre sorunlarının insan sağlığı
üzerindeki etkilerini örneklerle ortaya koyar (BAS 3, 7; BTTÇ 1, 9, 12, 13).
·
Çevre sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalara aktif
olarak katılır ( İTD 1, 3, 4, 6, 8, 9, 16; BTTÇ 23).
ETKİNLİK 6 Flora Fotograf / Sınıflandırma
ETKİNLİK 7 Fauna Fotograf / Sınıflandırma
Kazanımlar;
·
Popülasyon dinamiği ve taşıma kapasitesini
açıklar (BAS 26).
·
Bazı canlı türlerinin neslinin tehlikede
olmasını nedenleriyle ortaya koyar (BTTÇ 24, 27, 28, 29, 30, 31; BAS 3, 4, 7,
12,13)."
·
Popülasyonlarda meydana gelen aşırı büyümenin
olası sonuçlarını örneklendirir (BAS 4, 7, 27).
·
Bitki ve hayvanların yeryüzündeki dağılımına
etki eden faktörleri açıklar (BTTÇ 11,12; BAS 7).
·
Dünyadaki başlıca karasal ve sucul biyomların
özelliklerini belirtir (BTTÇ 11; BAS 7, 26).
·
Ekosistemlerin sağladığı faydalar ve
sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar (BTTÇ 13, 24, 25, 26, 33).
·
Türkiye’deki biyolojik çeşitliliğin ve endemik
türlerin korunmasına yönelik bireysel ve işbirliğine dayalı öneriler geliştirir
(BAS 1, 4, 13; BTTÇ 24, 27, 28, 29,31)."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder