23 Nisan 2014 Çarşamba

9.Sınıflar Ekoloji, İnceleme ve Araştırma Gezisi

İÇEL ANADOLU LİSESİ 
9.Sınıflar Ekoloji, İnceleme ve Araştırma Gezisi
GEZİ YERİ :Mersin-Mezitli

AMAÇ :
1.Bölgemizde bulunan protistalar, tohumsuz bitkiler, tohumlu bitkiler, mantarlar, omurgasız ve omurgalı hayvanları tanımak sınıflandırmak.
2.Bölgemizin biyo çeşitliliğini fark etmek ve bunları belgelendirmek.
3.Bir tatlı su ekosistemini inceleyerek;
a.Ekosistemde yaşayan canlıların tür çeşitliliğini tespit etmek ve indeksini çıkarmak
b.biyotik ve abiyotik faktörleri belirlemek etkileri ve sonuçlarının farkına varmak.
c.besin zinciri ve ağlarını tespit etmek
d.insanların ekosistemler üzerine etkisini fark ederek sonuçlarını belirlemek

GEZİ TARİHİ :24.04,2014

KONTEJAN :45 kişi

ULAŞIM : Okul minibüsü

GEZİ PLANI : Sabah okuldan yola çıkış.08.15
08.45    1.istasyon: fosil alanı fosil toplama, fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak.
10.00    2.istasyon: tohumsuz bitkiler ve liken (varsa mantar) fotoğraf çekimi örnek toplama 30 dak.
11.00    3.istasyon:tatlı su ekosistemi ve otsu bitkiler fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak
12.15    4.istasyon:Dinlenme-Yemek/1. Etap değerlendirme 60 dak
13.30    5.istasyon:ekosisteme insan etkisi fotoğraf çekimi 15 dak
14.00    6.istasyon:Tatlı su ekosistemini inceleme, fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak.
15.00    Dönüş 50 dak
( GÜNÜ BİRLİK GEZİ)
  
Gezi  ekipmanları (Öğretmenler tarafından karşılanacak)

1.Değişik boyda kavanozlar
2.File kepçe
3.Süzgeç kepçe
4.Canlı toplama bezi
5.Pens
6.Çekiç
7.Büyüteç
8.Eldiven
9.pH metre
10.Termometre
11.Balık ağı
12.Toprak analiz cihazı
13.Pres (Bitki)
14.Numune alma şişesi
15.Dürbün
16.Fotoğraf makinesi

Öğrenciler,

1.Ayağı arazide koruyacak bot veya topuksuz sağlam ayakkabı
2.Arazide hareket etmeyi engellemeyen rahat pantolon veya eşofman altı
3.Eldiven,şapka
4.Fotoğraf makinesi
5.Hazırlanmış öğle yemeği
6.Kalem-Silgi
7.Büyüteç (varsa)
8.Toplanan örnekler için bir kavanoz


Ecology Field Trip Plan for the Day Uyarı

·         Grup içinde iş bölümü yapın
·         Uyarılara dikkat edin
·         Veri toplarken ayrıntılara dikkat edin ve gerekli notları alın
·         Tanımadığınız bitkilere elinizi sürmeyin ve koklamayın
·         Böcekleri çıplak elle yakalamayın
·         Omurgalı hayvan yakalamayın
·         Örnekleri, en iyi temsilci olduğuna karar vererek, çevreye ve canlıya zarar vermeden alın.
·         Gördüğünüz tüm canlı türlerinin fotoğrafını çekin
·         Size verilen çalışmaları yapıp, raporunuzu tamamlayın



Gezi sonunda öğrenciler;

·         Bağımsız büyük araştırma soruları tasarlama,
·         acquire relevant and accurate background information,Çalışmasıyla ilgili ve doğru arka plan bilgileri elde etme
·         develop a testable hypothesis,Test edilebilir hipotez geliştirmek
·         determine the design of the study (observational or experimental),Çalışmanın tasarımını (Gözlemsel ya da deneysel) belirleme
·         properly collect and analyze data,Verilerin toplanmasını ve analizini doğru yapma
·         effectively communicate their findings.Etkili bulgulara ulaşmak ve bunları ifade etme.
Becerileri kazanacaktır.becerileri kazanacaktır

  

Etkinlikler ve Kazanımlar                            
 
ETKİNLİK 1 Ortam Faktörleri

ETKİNLİK 2 Toprak özellikleri

ETKİNLİK 3 Su özellikleri

ETKİNLİK 4   Kirlilik ve Çevre Sorunları İnsan nedenli bozulmalar

Kazanımlar;

·         İnsan faaliyetlerinin çevre üzerindeki olumsuz etkilerini yakın çevreden örneklerle değerlendirir (BAS 3, 4, 7; BTTÇ23, 25, 29; İTD 1, 17). 
·         Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını örneklerle açıklar (BAS 7,12; BTTÇ 25).
·         Birey olarak güncel çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgular (BAS 1, 3, 4; BTTÇ 28,31; İTD 20).
·         Güncel çevre sorunlarının insan sağlığı üzerindeki etkilerini örneklerle ortaya koyar (BAS 3, 7; BTTÇ 1, 9, 12, 13).
·         Çevre sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalara aktif olarak katılır ( İTD 1, 3, 4, 6, 8, 9, 16; BTTÇ 23).


ETKİNLİK 6  Flora   Fotograf / Sınıflandırma

ETKİNLİK 7  Fauna Fotograf / Sınıflandırma

Kazanımlar;

·         Popülasyon dinamiği ve taşıma kapasitesini açıklar (BAS 26).
·         Bazı canlı türlerinin neslinin tehlikede olmasını nedenleriyle ortaya koyar (BTTÇ 24, 27, 28, 29, 30, 31; BAS 3, 4, 7, 12,13)."
·         Popülasyonlarda meydana gelen aşırı büyümenin olası sonuçlarını örneklendirir (BAS 4, 7, 27).                                                  
·         Bitki ve hayvanların yeryüzündeki dağılımına etki eden faktörleri açıklar (BTTÇ 11,12; BAS 7).
·         Dünyadaki başlıca karasal ve sucul biyomların özelliklerini belirtir (BTTÇ 11; BAS 7, 26).
·         Ekosistemlerin sağladığı faydalar ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar (BTTÇ 13, 24, 25, 26, 33).
·         Türkiye’deki biyolojik çeşitliliğin ve endemik türlerin korunmasına yönelik bireysel ve işbirliğine dayalı öneriler geliştirir (BAS 1, 4, 13; BTTÇ 24, 27, 28, 29,31)."




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder