İÇEL ANADOLU LİSESİ GÖKSU DELTASI EKOLOJİ GEZİSİ
GEZİ
YERİ :Mersin-Silifke
AMAÇ :
1.Bölgemizin koşullarına uyum yapmış bitki ve hayvan türlerinin farkına varmak ve bunları belgelendirmek.
2.Bölgemizideki insan nedenli çevresel sorunları fark etmek ve çözüm için sorumluluk geliştirmek.
3.Göksu deltasında gözlemler yaparak;
a.Bölgeye özgü canlı türlerini gözlemleyerek fotoğraflanıp belgelenmesi
b.Biyotik ve abiyotik faktörleri belirlemek etkileri ve sonuçlarının farkına varmak.
c.Besin zinciri ve ağlarını tespit etmek
d.İnsanların ekosistemler üzerine etkisini fark ederek sonuçlarını belirlemek
4.Bölgemizin tarihi alanlarını.....
5.Bölgemizin coğrafik olumları ........
GEZİ
TARİHİ : 08/Mayıs/2013
KONTEJAN
:120
kişiULAŞIM : Okul minibüsü
09.30 1. istasyon: Kanlı divane 30 dak.
10.30 2.istasyon:Cambazlı 30 dak.
11.30 3.istasyon:Olba 30 dak
12.15 4.istasyon:Uzuncaburç 30 dak
12.00 5.istasyon:Boğsak yat gezisi ve yemek 120 dak
14.00 6.istasyon:Göksu deltası 240 dak.
18.00 Dönüş 90 dak
( GÜNÜ BİRLİK GEZİ)
Öğrenciler için uyarılar
1.Giysileriniz mevsime ve amaca uygun olmalı2.Yedek giysi bulundurun
3.Bulaşık eldiveni bulundurun
4.Şapka bulundurun
5.Yanınızda kavanoz ve boş ilaç kutuları alın
6.Öğretmenlerinizin uyarılarına uyun
7.Gruptan ayrılmayın
8.Bilmediğiniz bölgelere girmeyin
9.Bilmediğiniz bitkileri koparmayın ve koklamayın
10.Bilmediğiniz hayvanlara dokunmayın, yakalamaya çalışmayın
11.Sulak ve Bataklık alanlardan uzak durun
12.Olağan dışı olaylarla karşılaştığınızda öğretmenlerinize haber verin
13.Fotoğraf makinenizle yaptıklarınızı, gördüklerinizi belgeleyin
14.Grubunuza öğretmenleriniz tarafından verilen etkinliği birlikte tamamlamaya çalışın
15.Eldivensiz toprağa ve suya dokunmayın
Öğrenci hazırlık
·
Çizme-Bot· Bulaşık eldiveni
· Sırt çantası
· Kavanoz
· Boş kutular(İlaç vb)
· Yedek giysi
· Fotoğraf makinesi (varsa)
· Büyüteç (varsa)
· Poşet
· Islak mendil
· Dürbün (varsa)
Öğretmen hazırlık
·
Kavanoz· Alkol-Eter
· Kepçe ağ
· Böcek kapanı
· Kürek
· Büyüteç
· Balık ağı
· Poşet
Gezi sonunda
öğrenciler;
·
Bağımsız
büyük araştırma soruları tasarlama, · Çalışmasıyla ilgili ve doğru arka plan bilgileri elde etme
· Test edilebilir hipotez geliştirmek
· Çalışmanın tasarımını (Gözlemsel ya da deneysel) belirleme
· Verilerin toplanmasını ve analizini doğru yapma
· Etkili bulgulara ulaşmak ve bunları ifade etme.
Becerileri kazanacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder