İÇEL ANADOLU LİSESİ
GEZİ
YERİ :Mersin-Mezitli
AMAÇ
:
1.Bölgemizde
bulunan protistalar, tohumsuz bitkiler, tohumlu bitkiler, mantarlar, omurgasız
ve omurgalı hayvanları tanımak sınıflandırmak.2.Bölgemizin biyo çeşitliliğini fark etmek ve bunları belgelendirmek.
3.Bir tatlı su ekosistemini inceleyerek;
a.Ekosistemde yaşayan canlıların tür çeşitliliğini tespit etmek ve indeksini çıkarmak
b.Biyotik ve abiyotik faktörleri belirlemek etkileri ve sonuçlarının farkına varmak.
c.Besin zinciri ve ağlarını tespit etmek
d.İnsanların ekosistemler üzerine etkisini fark ederek sonuçlarını belirlemek
GEZİ
TARİHİ : Mart
KONTEJAN
:30 kişiULAŞIM : Okul minibüsü
08.45 1. istasyon: Fosil alanı fosil toplama, fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak.
10.00 2. istasyon: Tohumsuz bitkiler ve liken (varsa mantar) fotoğraf çekimi örnek toplama 30 dak.
11.00 3. istasyon: Tatlı su ekosistemi ve otsu bitkiler fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak
12.15 4. istasyon: Dinlenme-Yemek/1. Etap değerlendirme 60 dak
13.30 5. istasyon: Ekosisteme insan etkisi fotoğraf çekimi 15 dak
14.00 6. istasyon: Tatlı su ekosistemini inceleme, fotoğraf çekimi örnek toplama 60 dak.
15.00 Dönüş 50 dak
(
GÜNÜ BİRLİK GEZİ)
Gezi ekipmanları (Öğretmenler tarafından
karşılanacak)
1.Değişik
boyda kavanozlar
2.File
kepçe3.Süzgeç kepçe
4.Canlı toplama bezi
5.Pens
6.Çekiç
7.Büyüteç
8.Eldiven
9.pH metre
10.Termometre
11.Balık ağı
Öğrenciler,
1.Ayağı
arazide koruyacak bot veya topuksuz sağlam ayakkabı2.Arazide hareket etmeyi engellemeyen rahat pantolon veya eşofman altı
3.Eldiven,şapka
4.Fotoğraf makinesi
5.Hazırlanmış öğle yemeği
6.Kalem-Silgi
7.Büyüteç (varsa)
8.Toplanan örnekler için bir kavanoz
Uyarı
·
Grup içinde iş bölümü yapın· Uyarılara dikkat edin
· Veri toplarken ayrıntılara dikkat edin ve gerekli notları alın
· Tanımadığınız bitkilere elinizi sürmeyin ve koklamayın
· Böcekleri çıplak elle yakalamayın
· Omurgalı hayvan yakalamayın
· Örnekleri, en iyi temsilci olduğuna karar vererek, çevreye ve canlıya zarar vermeden alın.
· Gördüğünüz tüm canlı türlerinin fotoğrafını çekin
· Size verilen çalışmaları yapıp, raporunuzu tamamlayın
Gezi sonunda öğrenciler;
· Bağımsız büyük araştırma soruları tasarlama,
· Çalışmasıyla ilgili ve doğru arka plan bilgileri elde etme
· Test edilebilir hipotez geliştirmek
· Çalışmanın tasarımını (Gözlemsel ya da deneysel) belirleme
· Verilerin toplanmasını ve analizini doğru yapma
· Etkili bulgulara ulaşmak ve bunları ifade etme.
Becerileri kazanacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder